Blok enerji santralı(BES) ingilzce de kısa adı CHP Almanca da kısa adı BHKW olarak anılır.
Önceki yayınımız da belirtmiştik, bu aygıtın en önemli kısmı yakıt olarak biyogazı kullanacak olan Gaz-Otto-Motorudur. Ne ki, motor kısım ne kadar kaliteli uzun ömürlü az bakım gerektirir olarak lanse edilse ve olsa dahi, otto-motorun yakıt olarak kullanacağı biyogaz kalitesi, başka ifadeyle, biyogaz karışımı içindeki gerçek metan CH4 oranı çok önemlidir.
Pratikte bu oranın %55 şin altına düşmemesi gerekir! Biyogaz içindeki en istenmeyen gaz Hidrojen sülfürdür. Gaz motoruna girmeden önce mutlaka mümkün olan en düşük seviyelere indirilmelidir..! H2S < 10 ppm .
Hidrojen sülfür gaz motorunda en önce yataklarda ve silindir kafalarında tahribatlara yol açar.
Biyogaz kojenerasyona girmeden önce son derece bir titizlikle arıtılmalıdır. İşte bir önemli nokta daha... gaz arıtma.. görüyoruz ki, biyogaz tesisini oluşturan komponentler, tesis kısımları arasında son derece uyum sağlama gerekmektedir.
Her BES(Blok enerji sanralı-kojen grubu) üreticisi yakıt olarak kullanılacak biyogazın sağlaması gereken asgari koşulları ve değerleri verir. Son yıllarda gelişen teknoloji ile biyogaz arıtma ve şartlandırma bir hayli ilerlemiş, ve H2S 2ppm kadar düşürülebilmiştir.
Bugün F.Almanya da yeni kurulan biyogaz tesislerinde doğal gaz kalitesinde biyogaz üretilebilmekte ve doğal gaz şebekesine besleme yapılabilmektedir.
BES ünitesi için önemli olan bir diğer faktör de toplam enerji verimliliğidir. Toplam enerji verimliliğini senkron alternatör ve gaz-otto motor birlikte belirlerler. Genel pratikte bu değer %95 şin üstünde olmalıdır. BES te elektriksel verim çok uzun yıllar %38 civarlarında seyretti, yeni yeni bazı motor üreticileri bu oranı %42 lerin üzerine çıkarmayı başardılar.
Bu oranın %50 lere çıkarılması çalışmaları hızla sürüyor. BES üniteleri bugün en küçük 5 KWel. den 1500 KWel. kadar üretilmektedir. Son yıllarda mikro kojenerasyon üniteleride oldukça yaygınlaşmıştır. Özelikle gaz tribünlü ve stirling motorlu ünitelerde gelişmeler kaydedilmiştir.
Biyogazla çalışan bir Gaz-Otto Motorlu BES
Tekrar edelim, ülkemizde de kojeneratör üreten firmalara buradan çağrı yapıyoruz, gelin gelişen biyogaz pazarına uygun maliyetli, rakiplerle yarışabilecek kojen. üniteleri üretin, ve biz önce sizi önerelim...
Bir sonraki yayınımızda Biyogaz tesislerinde ''Gaz yolunu'' ele alacağız, üretilen biyogazın atmosfere olan katkısından bahsedeceğiz, biyogaz tesislerinin yenilenebilir enerjiler içinde en yeteneklisi, en yüksek iklim ve çevre koruma etkisi yaptığını anlatacağız...
Bir sonraki yayınımıza kadar, hoşçakalın....
Önceki yayınımız da belirtmiştik, bu aygıtın en önemli kısmı yakıt olarak biyogazı kullanacak olan Gaz-Otto-Motorudur. Ne ki, motor kısım ne kadar kaliteli uzun ömürlü az bakım gerektirir olarak lanse edilse ve olsa dahi, otto-motorun yakıt olarak kullanacağı biyogaz kalitesi, başka ifadeyle, biyogaz karışımı içindeki gerçek metan CH4 oranı çok önemlidir.
Pratikte bu oranın %55 şin altına düşmemesi gerekir! Biyogaz içindeki en istenmeyen gaz Hidrojen sülfürdür. Gaz motoruna girmeden önce mutlaka mümkün olan en düşük seviyelere indirilmelidir..! H2S < 10 ppm .
Hidrojen sülfür gaz motorunda en önce yataklarda ve silindir kafalarında tahribatlara yol açar.
Biyogaz kojenerasyona girmeden önce son derece bir titizlikle arıtılmalıdır. İşte bir önemli nokta daha... gaz arıtma.. görüyoruz ki, biyogaz tesisini oluşturan komponentler, tesis kısımları arasında son derece uyum sağlama gerekmektedir.
Her BES(Blok enerji sanralı-kojen grubu) üreticisi yakıt olarak kullanılacak biyogazın sağlaması gereken asgari koşulları ve değerleri verir. Son yıllarda gelişen teknoloji ile biyogaz arıtma ve şartlandırma bir hayli ilerlemiş, ve H2S 2ppm kadar düşürülebilmiştir.
Bugün F.Almanya da yeni kurulan biyogaz tesislerinde doğal gaz kalitesinde biyogaz üretilebilmekte ve doğal gaz şebekesine besleme yapılabilmektedir.
BES ünitesi için önemli olan bir diğer faktör de toplam enerji verimliliğidir. Toplam enerji verimliliğini senkron alternatör ve gaz-otto motor birlikte belirlerler. Genel pratikte bu değer %95 şin üstünde olmalıdır. BES te elektriksel verim çok uzun yıllar %38 civarlarında seyretti, yeni yeni bazı motor üreticileri bu oranı %42 lerin üzerine çıkarmayı başardılar.
Bu oranın %50 lere çıkarılması çalışmaları hızla sürüyor. BES üniteleri bugün en küçük 5 KWel. den 1500 KWel. kadar üretilmektedir. Son yıllarda mikro kojenerasyon üniteleride oldukça yaygınlaşmıştır. Özelikle gaz tribünlü ve stirling motorlu ünitelerde gelişmeler kaydedilmiştir.
Biyogazla çalışan bir Gaz-Otto Motorlu BES
Tekrar edelim, ülkemizde de kojeneratör üreten firmalara buradan çağrı yapıyoruz, gelin gelişen biyogaz pazarına uygun maliyetli, rakiplerle yarışabilecek kojen. üniteleri üretin, ve biz önce sizi önerelim...
Bir sonraki yayınımızda Biyogaz tesislerinde ''Gaz yolunu'' ele alacağız, üretilen biyogazın atmosfere olan katkısından bahsedeceğiz, biyogaz tesislerinin yenilenebilir enerjiler içinde en yeteneklisi, en yüksek iklim ve çevre koruma etkisi yaptığını anlatacağız...
Bir sonraki yayınımıza kadar, hoşçakalın....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder